Thyssenkrupp Encasa, Life in Motion

Ga naar de inhoud

Bel gratis 0800 12 697

THYSSENKRUPP ZET DE STAP NAAR INDUSTRIE 4.0 MET DE INTRODUCTIE VAN MICROSOFT’S HOLOLENS IN HAAR BUSINESS PROCES

thyssenkrupp Microsoft Hololens

Gent, 27 april 2017 – thyssenkrupp biedt een antwoord op de uitdagingen rond een verbeterde mobiliteit in huis, met de introductie van de Microsoft HoloLens mixed reality bril in haar access solutions business. Dankzij de HoloLens krijgen klanten een heel realistisch beeld van hoe de traplift er uiteindelijk zal uitzien in hun woning. Bovendien zal de levering van de traplift op termijn tot 4 keer sneller kunnen, wat alleen maar bijdraagt tot een positieve ervaring met thuismobiliteit. 

We kunnen er niet om heen: onze bevolking vergrijst in ijl tempo en dankzij een verbeterde gezondheidszorg en betere leefomstandigheden leven mensen ook langer. De vraag naar hulpmiddelen om die bevolkingsgroep bij te staan, zal dan ook alleen maar verder toenemen. Men schat dat de wereldbevolking van de huidige 7,4 miljard nog verder zal stijgen tot 11 miljard tegen 2100 en dat een groot deel van die groep ouderen betreft. In België is die tendens niet anders. In 2016 was reeds 1 op de 8 personen ouder dan 60 jaar. Deze cijfers tonen aan dat de mobiliteit van ouderen in een stedelijke omgeving een grote uitdaging vormt.

Oplossingen zoals een traplift zorgen reeds voor een betere levenskwaliteit van senioren, precies omdat ze langer zelfstandig thuis kunnen blijven wonen. Toch is het ontwerp- en installatieproces verre van eenvoudig: geen enkele trap is immers gelijk en daarom is elke traplift een uniek, op maat gemaakt product. Bovendien is de installatie vaak een emotioneel moeilijk moment omdat de oudere klanten op dat moment echt geconfronteerd worden met hun beperkte mobiliteit. En ten slotte leven we in een maatschappij waarin alles vandaag moet klaar zijn, vandaar dat leveringstermijnen een essentieel element vormen.

In dat opzicht vormt HoloLens een ideale tool om een nog betere klantenervaring te realiseren. Het opmeten van de trap gebeurt immers veel sneller dan voorheen en er wordt meteen ook rekening gehouden met ergonomisch gebruiksgemak, verwarmingselementen, schakelaars of andere obstakels onderweg. Klanten kunnen op een tablet of door de bril op te zetten meteen ervaren hoe de traplift er uit zal zien in hun interieur en in functie daarvan ook het railkleur of de stof kiezen, zodat het finale product perfect past in hun woning. Kortom, heel eenvoudig en heel gebruiksvriendelijk allemaal.

Stephan Hillaert, Managing Director van de Belgische thyssenkrupp Trapliften Divisie verduidelijkt: “Innovatie is een absolute kernwaarde voor thyssenkrupp. Daarom

investeren we ook continu in R&D om er voor te zorgen dat de levenskwaliteit van onze klanten dankzij onze producten er nog meer op vooruit gaat. De recente samenwerking
tussen thyssenkrupp en Microsoft HoloLens is een perfect voorbeeld van onze innovatieve klantgeoriënteerde aanpak. Door de mixed-reality HoloLens bril te gebruiken wanneer we een klant bezoeken en de trap opmeten, kunnen we een heel realistisch beeld geven van hoe de traplift en de meest optimale railconfiguratie er uiteindelijk zal uitzien. Bovendien kunnen we met de HoloLens de trap sneller opmeten dan ooit tevoren, waardoor we meer kwalitatieve tijd hebben om met de klant de opties te bespreken en  te visualiseren, zoals railkleur en stoffering. Dit resulteert in een nog betere service en klantenervaring, zaken waar we uiteraard veel belang aan hechten.”

Andreas Schierenbeck, CEO van thyssenkrupp Elevator, benadrukt: “Nieuwe tijden vragen om nieuwe oplossingen en thyssenkrupp ziet in HoloLens een geweldige opportuniteit om de klantervaring in thuisoplossingen nog verder te laten evolueren en om er voor te zorgen dat de oudere bevolkingsgroepen van een zekere levenskwaliteit kunnen blijven genieten, ongeacht hun mobiele beperkingen.”

thyssenkrupp heeft de HoloLens al uitgetest bij meer dan 100 klanten in Nederland, Spanje en Duitsland, met heel positieve reacties tot gevolg. De komende maanden zal HoloLens geïntroduceerd worden in alle landen waar thyssenkrupp een traplift divisie heeft.

“The Internet of Things en mixed reality technologieën zijn kritische succesfactoren voor bedrijven die hun business digitaal willen transformeren. Met de integratie van de Microsoft HoloLens in haar business proces bekleedt thyssenkrupp een voortrekkersrol binnen de industrie en toont het bedrijf aan hoe het het hoofd biedt aan de uitdagingen eigen aan een vergrijzende maatschappij”, aldus Sabine Bendiek, Area Vice President Microsoft Germany.

- Einde persbericht -

HoloLens test


Wilt u de HoloLens zelf ervaren en uittesten? Contacteer dan Carole Salamonowicz
op 09/216 65 65 of via mail: cs@tk-encasa.be om een afspraak te maken en langs te gaan in de Belgische thyssenkrupp Trapliften Divisie in Gent.

U kan de thyssenkrupp HoloLens in actie zien in deze video:

 

 

Voor meer informatie, neem contact op met:
thyssenkrupp Divisie Trapliften                     Gloribox
Carole Salamonowicz                                     Ann Van Steenkiste
Tel: 09/216 65 65                                            0479 98 98 73
E-mail: cs@tk-encasa.be                               press@gloribox.be

Andere innovaties van thyssenkrupp


Hoewel thyssenkrupp één van de jongste vooraanstaande bedrijven is op de wereldwijde liftenmarkt, heeft het bedrijf zich tot doel gesteld om de industrie te transformeren. Het omarmen van de kracht van de technologie – zoals die geleverd door Microsoft – is van fundamenteel belang voor dit transformatieproces, zoals ook blijkt uit twee belangrijke innovaties die reeds gelanceerd werden:

• MAX is binnen de liftenindustrie de allereerste IoT intelligente voorspellende onderhoudsoplossing. MAX heeft het potentieel om liftpannes met 50% te laten afnemen, en de liftenindustrie te laten evolueren van een reactieve naar een voorspellende modus.

• Met de ingebruikname van HoloLens, integreert thyssenkrupp een mixed-reality toestel in haar veldwerk, waarbij service techniekers alles optimaal kunnen visualiseren en eventuele problemen met liften vooraf kunnen detecteren. Bovendien hebben ze op afstand handenvrije toegang tot technische expertinformatie. Tests hebben uitgewezen dat het mogelijk is om op termijn 4x sneller service interventies te doen dankzij HoloLens.

thyssenkrupp introduceert ook tal van andere baanbrekende innovaties, waaronder MULTI, ‘s werelds eerste liftsysteem zonder kabels. In de liftkoker komen meerdere liftcabines, die zowel horizontaal als verticaal kunnen bewegen, waardoor MULTI ontelbaar veel nieuwe mogelijkheden biedt in ontwerpprocessen van architecten. De eerste MULTI lift zal voorgesteld worden in 2017. 

Over thyssenkrupp Elevator


thyssenkrupp Elevator brengt de wereldwijde activiteiten op het gebied van personenvervoerssystemen van de thyssenkrupp Group samen. Met een verkoopcijfer van 7, 5 miljard Euro in het fiscaal jaar 2015/2016 en klanten in 150 landen, is thyssenkrupp Elevator in slechts 40 jaar tijd uitgegroeid tot één van 's werelds meest toonaangevende liftbedrijven, waarbij het kon verder bouwen op de unieke engineering capaciteiten van thyssenkrupp. Het bedrijf telt meer dan 50.000 uiterst getalenteerde werknemers en het brengt slimme en innovatieve producten en diensten op de markt die een specifiek antwoord bieden op de individuele eisen van klanten. Het portfolio bestaat uit personen- en goederenliften, roltrappen en rolpaden, trapliften en platformliften, alsook op maat gemaakte service-oplossingen voor alle producten. Het uitgebreide verkoop- en servicenetwerk van thyssenkrupp Elevator met 900 locaties over de hele wereld garandeert klanten de nabijheid van producten en diensten.

Over thyssenkrupp


thyssenkrupp is een gediversifieerde industriële groep die traditioneel heel sterk is in materialen en een groeiend aandeel heeft op vlak van kapitaalgoederen en service businesses. De ongeveer 156.000 werknemers in bijna 80 landen werken met passie en een sterke technologische expertise om hoogkwalitatieve producten te ontwikkelen, alsook intelligente industriële processen en diensten voor duurzame groei. Hun talenten en engagement vormen de basis van ons succes. In het fiscaal jaar 2015/2016 genereerde thyssenkrupp een verkoopcijfer van ongeveer 39 miljard Euro.


Samen met onze klanten ontwikkelen we competitieve oplossingen voor de toekomstige uitdagingen in de sectoren Mechanical, Plant en Materials. Dankzij onze engineering expertise helpen we onze klanten om een voorsprong te nemen op de wereldmarkt en we ontwikkelen ook innovatieve producten op een kosten- en middelenvriendelijke manier. Voor ons zijn technische vooruitgang en innovaties – gekoppeld aan de sterktes van de Group – kernfactoren die er voor zorgen dat we een antwoord kunnen bieden aan de huidige en toekomstige noden van de markt wereldwijd, dat we kunnen groeien op de markten van de toekomst en dat we een sterke en stabiele winst genereren, alsook cash flow en waardegroei.

Reageer